E-ticaret sistemleri ve e-ihracat kanallarına girmek isteyen kobilerin önce profesyonel bir web sitesi olmalıdır. Başarılı olmak için etkin pazarlama ve sağlam yapıyla aktif bir web sitesi olmalıdır. Binlerce e-ticaret ve e-ihracat sitesine altyapı hizmeti sağlayan e-ticaret sistemleri ile e-ihracat kanallarına girmek isteyen firmalar için ilk önce profesyonel bir web sitesine sahip olması gerekir. İthalatçı firmaların size olan güveni internet vitrini kalitesiyle doğru orantılıdır.

Başarılı olmak için etkin pazarlama ve sağlam yapıyla aktif bir web sitesi olmalıdır.

Web Sitesi İçin Reklam Pazarlama Kanalları

Yola çıkmadan önce profesyonel bir web sitesi kurma gerekliliği, ithalatçı firmaların duyduğu güvenin internet vitrininin kalitesiyle ölçülüdür. Global pazar yerlerinden hedef ülke ve ithalatçı firma bulmaya kadar tüm aşamalara ilişkin bilgiler; e-ihracat dendiğinde akla global pazar yerleri geliyor.

Alibaba, Amazon, E-bay gibi son tüketiciyi hedefleyen (B2C) global pazar yerlerine malınızı koyabilirsiniz. Ancak, Türkiye'de paypal yasaklı olduğu için satış yapsanız bile ödemeler alınamıyor. Paypal sorunu olmasa bu sitelere ürün koymak, Türkiye'deki pazar yerlerine göre daha zor. Her birinin fotoğraf ve ürün açıklaması standardı bile farklıdır. Onlarla uğraşacağına e-ihracata uygun kaliteli bir altyapıya sahip web sitesi oluşturma ve hedef ülke odaklı Google, Facebook, Instagram reklamı yapmak çok daha fazla geri dönüş sağlayacaktır.

Firmadan firmaya ihracat yapmak isteyenler; Tradekey, Indiamart, ecplaza, thomasnet, kompass, ec21, diytrade, europages, made-in-china, ecvv, globalsources, busytrade, tradeindia gibi e-ihracat platformları var. Türkiye'de ihracat yapan firmaların uluslararası kitleye ulaşması için destekler sağlanmaktadır.